Η νεραϊδοκρουσμένη, το άγαλμα και ο γλύπτης

506
Theon

Τελικά φίλε ποτέ μην πεις ποτέ για τίποτα. Ποιος και γιατί να φανταζόταν ότι θα μας φτάνανε να μιλάμε στ’ αγάλματα. Τον γλύπτη κύριο Βαρώτσο δεν τον γνώριζα αλλά τις τελευταίες ώρες νοιώθω ότι εξαιτίας της υπουργού πολιτισμού κυρίας Μυρσίνης Ζορμπά , θέλω να του τηλεφωνήσω, να πάρω μια τούρτα σοκολάτα, να πάω στο γραφείο του ή στο στούντιο που διαθέτει, να καθίσω μαζί του αντικριστά ν’ ανοίξουμε την τούρτα και να την τσακίσουμε …

Γράφει η Νανά Παλαιτσάκη 

Η σοκολάτα νομίζω είναι αυτή που κάνει καλό στην κατάθλιψη γιατί όπως λένε οι ειδικοί, βοηθάει στην παραγωγή σερετονίνης.

Δεν είναι καθόλου απλό αυτό που συνέβη στον άνθρωπο. Τον άκουσα να μιλάει. Σοκαρισμένος. Τον κάλεσε η υπουργός στο γραφείο της, του ζήτησε να δρομολογήσει να ξεσηκώσουν το άγαλμα του δρομέα μπροστά από το Χίλτον, για να μεταφερθεί στα Σκόπια και όταν ο άνθρωπος σοκαρίστηκε ως δημιουργός με το συγκεκριμένο σκεπτικό, η υπουργός διέψευσε επισήμως την συνάντηση.

Στην πρώτη προσέγγιση “ξεχνάω “ τον Δρομέα !

 

Καταρχάς για να τα λέμε αυτά, αν καλούσε τον οποιοδήποτε από εμάς ο οποιοσδήποτε και πηγαίναμε, με ή χωρίς σοκολάτες και μετά ο οικοδεσπότης, έβγαινε στην ρούγα και δήλωνε ότι ποτέ δεν μας κάλεσε … και ότι ποτέ δεν συναντήθηκε μαζί μας, μια επίσκεψη στα επείγοντα του Αιγινήτειου θα την κάναμε σωστά;

Θυμάμαι ότι κάποτε μια φίλη της γιαγιάς μου είχε πάθει αλτσχάιμερ . Έλεγε λοιπόν η φίλη της στην γιαγιά μου “Αρτέμιδα γιατί δεν είχε προσφέρει η γιαγιά η δική μου στους κυρίους που κάθονται δίπλα τους ,κέικ;” . Κοίταζε η γιαγιά μου ολόγυρα, δεν έβλεπε επισκέπτες , αλλά για να μην θυμώσει την φίλη της “έκανε” ότι σερβίριζε. Έμπαινα εγώ με την κολλητή μου στην μεγάλη σάλα, βλέπαμε την γιαγιά να έχει βάλει κέικ σε τέσσερα πιάτα , δεν βλέπαμε κόσμο και αναρωτιόμασταν.. “ Σςςςς ..έγνεφε η γιαγιά, ..είναι για τους φίλους μας …” κλείνοντας μας το μάτι.. Ποιοι φίλοι ; Ποιοι επισκέπτες ; Εκείνη και η Μαριγούλα ήταν στο δωμάτιο. Όμως εγώ έναν τρόμο τον έπαιρνα Δεν ήμουν σίγουρη εντελώς για το αν τα είχε χαμένα και η δική μου η γιαγιά και όχι μόνο η κυρία Μαριγούλα φίλη της από το Αρσάκειο ή αν τα “έχανε “ η δική μου και τα “φόρτωνε “ στην Μαριγούλα. Το βράδυ όμως επειδή η γιαγιά με τσεκάριζε στην ιστορία , διαπίστωνα ότι , η Μαριγούλα ήταν το πρόβλημα . Κοντολογίς , ενώ ήξερα ότι η προβληματική στην παρέα ήταν η φίλη της Γιαγιάς μου , ένα τεστ και στην γιαγιά Αρτέμιδα το κάναμε.

Σκέψου λοιπόν τώρα τον κύριο Βαρώτσο να περνάει δύο τραυματικά σοκ Το ένα που είχε να κάνει με την μεταφορά του δικού του αγάλματος στα Σκόπια και το δεύτερο η διάψευση του θέματος. Δηλαδή η υπουργός Πολιτισμού , διέψευσε ότι ένας άντρας που τον λένε Βαρώτσο και είναι γλύπτης , μπήκε στο γραφείο της και συνομίλησε μαζί της …..

Ευτυχώς που ήταν μάρτυρες έξω από το γραφείο και έχει αναφορές ο Βαρώτσος. Αν δεν ήταν μάρτυρες απ’ έξω ;

 

Τι θα συνέβαινε στον κύκλο του Βαρώτσου μου λέτε ; Καλέ για ελάτε στην θέση του. Είστε εσείς ο γλύπτης . Σας καλεί η υπουργός. Ντύνεστε , οδηγείτε, πάτε , μπαίνετε , μιλάτε,αποχαιρετιέστε , φεύγετε. Βρίσκεστε με γνωστούς αγαπημένους. Τους λέτε τι συνέβη. Σας πιστεύουν , σας παρηγορούν, σας συμπαραστέκονται. Και βγαίνει μετά επίσημα η υπουργός της χώρας και δηλώνει ότι “ποτέ δεν συνέβη η συγκεκριμένη συνάντηση” …

Όσο αξιόπιστος και αν είναι ο άνθρωπος , δεν μπαίνει ο περίγυρος σε αναστάτωση; Μπαίνει… Δεν αρχίζουν οι υποψίες “ μπας και φρίκαρε ο άνθρωπος και νομίζει ότι του απειλούν το άγαλμα;” Τι είναι άλλωστε το μυαλό ενός ανθρώπου; Η στιγμή που θα περάσει ο καθένας μας στον χώρο του ανισόρροπου απέχει όσο μια κλωστή…

Μετά από κάποιες ώρες προκύπτει ότι ευτυχώς για τον κύριο Βαρώτσο , δεν νόμισε ότι πήγε στην υπουργό , πήγε.

 

Η δεύτερη προσέγγισή μου είναι η ίδια η υπουργός και ξανα -ξεχνάω τον Δρομέα .

 

Όταν μια υπουργός δέχεται στο γραφείο της έναν διάσημο γλύπτη με αντικείμενο κουβέντας την μεταφορά ενός γιγαντιαίου αγάλματος της Αθήνας στην γείτονα χώρα είναι μεγάλο θέμα. Όταν η ίδια υπουργός , επισήμως διαψεύδει ότι συνέβη το γεγονός ….,τότε το θέμα είναι πολύ μεγαλύτερο . Αν η υπουργός δεν θυμάται το περιστατικό , τότε ένα συμπέρασμα προκύπτει ότι είναι νεραιδοκρουσμένη και πρέπει να επιμεληθεί του θέματος κάποιος ειδικός με τις νεραιδολογος.

 

Η τρίτη προσέγγιση μου αφορά τον Δρομέα

 

Λοιπόν εμένα αυτό το άγαλμα στην αρχή δεν μου άρεσε … Μου δημιουργούσε έναν πανικό στην θεασή του και το θεωρούσα άσχημο… Χρόνο με τον Χρόνο και επειδή τουλάχιστον δύο φορές την μέρα περνάω από μπροστά του, άρχισα να το παρακολουθώ . Μην σας κάνει εντύπωση το ρήμα “παρακολουθώ” . Έχω μείνει πολλά λεπτά σταματημένη μπροστά στο Χίλτον περιμένοντας ν’ ανάψει το “πράσινο” και παρατηρώ το συγκεκριμένο άγαλμα που ξέρει ν’ αλλάζει χρώματα ανάλογα το φως και ανάλογα την εποχή. Πολλές φορές μάλιστα έχω πιάσει τον εαυτό μου ν’ αναρωτιέται : “πως το ξεσκονίζουν, αν το ξεσκονίζουν, αν το έχουν καθαρίσει, με τι το πλένουν, πότε το πλένουν, πόσο σταθερό είναι , πόσο γυαλί χρησιμοποιήθηκε και πόσο κοφτερές είναι οι λεπίδες του “, ποτέ όμως δεν σκέφτηκα τον χώρο εκεί χωρίς τον Δρομέα !!!

Και ξαφνικά ….προκύπτει μια μετακόμιση

 

Γιατί θέλουν συντονισμένα και δομημένα να μας κάψουν κάθε υγιές εγκεφαλικό κύτταρο ; Γιατί μας βάζουν σε διαδικασίες να μιλάμε στ’ αγάλματα και στα μνημεία; Γιατί παναγία μου να αρχίσω να φοβάμαι για την τύχη του αλόγου του Κολοκοτρώνη μαζί με τον Κολοκοτρώνη μπροστά από την παλιά Βουλή; Γιατί ν’ αρχίσω ν’ ανησυχώ για τα έργα τέχνης του Α Νεκροταφείου ; Γιατί να πρέπει να ψάχνουν οι Θεσσαλονικείς τον Βενιζέλο ; Γιατί να πρέπει ν’ αρχίσουμε να μετράμε αν όλες οι στύλοι του Ολυμπίου Διός είναι στην θέση τους;

Και επειδή γελάμε με την τελευταία παράγραφο, πόσες πιθανότητες είχε ο Βαρώτσος να ζήσει live την στιγμή που θα του ζητούσαν να δώσει έγκριση να μεταφερθεί το δημιούργημα. Γι’ αυτό σε δηλώσεις του είπε : “ Ευτυχώς είμαι ζωντανός, οι νεκροί τι μπορεί να κάνουν” ; Πριν απαντηθεί αυτό το τρομακτικό ερώτημά σας , ας μείνουμε στα καλά νέα : “ Εσείς είστε καλά και ο δρομέας σας προς το παρόν μας περιμένει”. Δεν ξέρω όμως μήπως πάρει σειρά ο Κολοκοτρώνης , στο άλογο κάθεται πιο εύκολα μετακινείται σωστά;

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...