Να λύσω και εγώ την “σιωπή μου “ …λοιπόν

Όταν πλακώνονται τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια …

Έχω την πληροφορία ότι τα παιδιά στο γραφείο περιμένουν “πως και πως “ αυτό το “κομμάτι” . Η αλήθεια είναι ότι το καθυστέρησα. Αυτό συνέβη γιατί επειδή είμαι εμπλεκόμενη φοβήθηκα ότι θα χαρακτηριστώ ως μην …αντικειμενική. Αποφάσισα όμως να γράψω την δική μου αλήθεια για τα γεγονότα και σε όσους αρέσω. Έτσι είμαι εγώ.

Γράφει η Νανά Παλαιτσάκη

Πριν από λίγες μέρες πήρα μια απόλυση από το κανάλι Open Beyond. Δεν απολύθηκα μόνο εγώ . Απολύθηκαν και άλλοι συνάδελφοι . Δεν ήμασταν όλοι από την εκπομπή “Αποκαλυπτικά “. Και δεν επιθυμώ να στρογγυλέψω τα θέματα. Θα τα γράψω ακατέργαστα.

Το ιστορικό έχει περίπου ως εξής: Στην εκπομπή του Μένιου Φουρθιώτη εργαζόντουσαν πολλοί άνθρωποι , ίσως περισσότεροι από τριάντα , δημοσιογράφοι και τεχνικοί. Ως εργαζόμενη λοιπόν που υπέγραψα μια σύμβαση με το συγκεκριμένο σταθμό, έκρινα όταν συζητήθηκε σε επίπεδο ασφαλιστικών μέτρων η συνέχεια της συνεργασίας του Φουρθιώτη με το κανάλι να πάω στο δικαστήριο . Η παρουσία μου εκεί είχε έναν σκοπό. Ανεξάρτητα με την τύχη του Φουρθιώτη, να διατηρούνταν οι θέσεις εργασίας όλων εκείνων που συνεργαζόντουσαν με την παραγωγή τουλάχιστον μέχρι να τελειώσει η τρέχουσα τηλεοπτική σαιζόν. Κανονικά θα έπρεπε εκείνη την μέρα να έχει έρθει για να υπερασπιστεί τα εργασιακά δικαιώματα των δημοσιογράφων η εκλεγμένη εκπρόσωπός μας κυρία Τζωρτζέλλα Κόσσιαβα . Δεν ήρθε. Σ εκείνη την ακροαματική διαδικασία ήταν ο διευθύνων σύμβουλος του καναλιού ο κύριος Τζώνη Καλημέρη, και εγγυήθηκε στην πρόεδρο του δικαστηρίου, ότι ανεξάρτητα με την απόφαση για τον Φουρθιώτη, δεν θα χανόταν καμία θέση εργασίας μέχρι το τέλος της τηλεοπτικής σαιζόν.

 

Αποτέλεσμα; Αρχές Δεκεμβρίου απέλυσαν εμένα και 15 ακόμη συναδέλφους . Γιατί ;

Επειδή δεν μπορώ να εικάζω , αλλά να στέκομαι στα πραγματικά γεγονότα δεν επικοινώνησε μαζί μου κανένα από τα στελέχη του καναλιού, αλλά ούτε και η εκπρόσωπος της Ένωσης Συντακτών στο κανάλι.

Τον Τζώνη Καλημέρη τον γνωρίζω πάρα πολύ καλά, και ξέρω ότι διαχειρίστηκε και διαχειρίζεται ίσως μια “πυρηνική “περίοδο στην επαγγελματική του πορεία. Την Αλκηστη Μαραγκουδάκη την συνάντησα το 1989 ως μαθητευόμενη “προγραμματίστρια “ στον Αντένα και έχουμε μοιραστεί πολλά μαζί εκείνη την εποχή της τηλεοπτικής μας “αθωότητας “ , την Τζωρτζέλλα Κόσσιοβα την γνώρισα από τον πολύ φίλο μου Θέμη Μάλλη ο οποίος είναι υπεύθυνος εκπομπών του Open Beyond , τον οποίο και ανακάλυψα ως μαθητή μου επίσης στην σχολή του Αντένα το 1990 . Κανένας από όλους τους δεν κούνησε “δάχτυλο” για να με ψάξει. Παράπονο; Μεγάλο και το εκφράζω ακατέργαστα, με δεδομένο ότι για πολύ μεγάλο διάστημα περίμενα υπομονετικά να μου δοθούν δεδουλευμένα μηνών δουλειάς τα οποία μου οφείλει η “ραδιοτηλεοπτική” από το 2016. Ο μόνος που “έψαξε” για να βρει λύση και τον ευχαριστώ γι’ αυτό ήταν ο κύριος Βασίλης Κωστόπουλος , ο οποίος μου δήλωσε όταν μου έδινε να υπογράψω τα χαρτιά της απόλυσης “ Νανά μου δεν ξέρω ειλικρινά πως μπορείς να βρεις άκρη με τα παλιά χρωστούμενα “….

 

 

 

Φεύγω όμως από το προσωπικό και πάω στο συλλογικό. Ας μην κρυβόμαστε . Τους εργαζόμενους στην εκπομπή του Μένιου Φουρθιώτη , πολλοί “έγκριτοι και έγκυροι “ τους θεωρούσαν κάτι περίπου σαν λεπρούς . Δυστυχώς από την στιγμή που ανακοινώθηκε ότι ο Μένιος με απόφαση ασφαλιστικών μέτρων δεν θα κάνει τα “Αποκαλυπτικά “, στα γραφεία της εκπομπής κυριάρχησε περίπου χάος. Έμαθα ότι κανένας δεν ειδοποιούσε ούτε την αρχισυντάκτρια της εκπομπής Γωγώ Σαμπάνη για την τύχη των ανθρώπων . Έμαθα ότι περίπου “ξεχάστηκαν “ κάποιοι εργαζόμενοι να περιφέρονται μεταξύ σκάλας και εισόδου στα κτίρια της Παιανίας γιατί “δεν είχαν που να τους

βάλουν”. Έμαθα ότι στην αρχισυντάκτρια ζήτησαν για να συνεχίσει μείωση αποδοχών 60 % και ..παραιτήθηκε. Έμαθα ότι κάποιοι που ευεργετήθηκαν από τον Μένιο , πανηγύριζαν μετά την απόφαση στο καφενείο, λέγοντας “Καλά να πάθει …πήρε ό,τι του άξιζε “ . Ρε φίλε που πανηγύριζες και εσύ και άλλοι , από αυτόν πληρωνόσουνα και εξαιτίας του “sixameniou” βρήκες δουλειά για να καλύψεις τα όποια περισσότερο ή λιγότερο ματαιόδοξα της ζωής σου. Έμαθα όμως ότι οι άνθρωποι είμαστε έτοιμοι να κανιβαλιστούμε από φόβο και από άκρατη ματαιοδοξία. Έμαθα επίσης ότι όταν πλακώνονται τα Βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια …

και σαν “βατράχια” χαρακτηρίζω τους εργαζόμενους ή τους εργάτες που κατ’ εξακολούθηση “βάζουν πλάτη” πιστεύοντας στο όποιο όραμα του πρωτεργάτη.

 

 

Η φετινή τηλεοπτική σαιζόν σηματοδοτήθηκε μ’ έναν θάνατο και μια γέννηση. Το mega έκλεισε και το Open Beyond έκανε πρεμιέρα.

 

Ο ιδιοκτήτης του Open Beyond , διέθεσε 60 εκατομμύρια ευρώ για το πρόγραμμα του σταθμού. Η τηλεθέαση δυστυχώς, είναι αντιστρόφως ανάλογη της επένδυσης , πλην της εκπομπής του Νίκου Μουτσινά, μιας εκπομπής που βασίζεται από το σήμα αρχής έως του τίτλους τέλους στην προσωπικότητα του υπερ- ταλαντούχου παρουσιαστή . Ο Μουτσινάς παρουσιάζει με εκπληκτικό τρόπο μια επιθεώρηση κάθε μέρα , χωρίς να προσβάλλει, χωρίς να εκβιάζει το γέλιο. Μια “ατάκα του” , το “προκαλώ” γίνεται αφορμή για επικοινωνία από τους οδηγούς ταξί στο δρόμο, έως τον Γιώργο Παπαδάκη που την “δανείστηκε” για ν’ απευθυνθεί στον πρωθυπουργό. Μπράβο Νίκο Μουτσινά . Είσαι σπουδαίο ταλέντο αγόρι μου. Στην ενημέρωση η “παλιά ομάδα” με την Φαίη Μαυραγάνη και την αρχισυντάκτρια Μαρία Αχουλιά “σκίζει” … Εξαιρετική δουλειά κάνουν όλοι τους.

 

Η σκυτάλη αγάπες για να υπάρξει το Open , δόθηκε από το Epsilon, του Φίλιππου Βρυώνη, με εμπορικό διευθυντή τον Μένιο Φουρθιώτη και με εργαζόμενους που η μεγάλη τους πλειοψηφία έπαιρνε μηνιάτικα από 600 έως 1000 το πολύ Ευρώ. Το Epsilon το ανέλαβε ο Μένιος πριν πέντε χρόνια και από το 0 % το παρέδωσε με 8 % τηλεθέαση .Και επειδή όλοι κρίνονται εκ του αποτελέσματος το έφτασε να γίνει “πολύφερνο “ για να πουληθεί ως κερδοφόρο στον νέο ιδιοκτήτη.

 

Στο Epsilon ήρθαν και έκαναν εκπομπές δημοσιογράφοι και καλλιτέχνες “πρώτης γραμμής” ενώ η εκπομπή με παρουσιαστή τον “αγράμματο Μένιο “ έκανε τεράστιο σουξέ προϊόν απίστευτων εργατοωρών δουλειάς από τεχνικούς και δημοσιογράφους οι οποίοι δούλευαν επτά μέρες την εβδομάδα κάνοντας το ανέφικτο να γίνει ..εφικτό.

Η εκπομπή αγαπήθηκε από τον κόσμο, την εμπιστεύθηκαν σπουδαίοι διαμορφωτές άποψης με δηλώσεις τους τα πέντε χρόνια που είναι στον “αέρα” ενώ έφτασε να συγκεντρώσει μέσα σε τρεις ώρες, περισσότερες από 110.000 Ευρώ για τους πυρόπληκτους στο Μάτι. Μπορεί οι “έγκριτοι, οι έγκυροι, οι ηθικοί και οι άμεμπτοι” να χαρακτήριζαν τον Φουρθιώτη σαν “sixamenio”, αλλά αυτός ο τύπος μοίραζε και δουλειές και έκανε σουξεδάτο ένα κανάλι που θα ήταν στα αζήτητα.

 

Εκείνος έκανε συμφωνίες με την Ναταλία Γερμανού, την Τατιάνα Στεφανίδου, την Ελεονώρα Μελέτη, τον Θέμη Μάλη, την Ράνια Ματαφιά , την Κατερίνα Γκαγκάκη, την Ρούλα Κορομηλά, τον Βαγγέλη Περή , την Ανίτα Πάνια, την Φαίη Μαυραγάνη , τον Νίκο Ευαγγελάτο ..

Στο Open Beyond και το γράφω γιατί έχει ένα πολυπληθές και εμπειρότατο ενημερωτικό δυναμικό , το δελτίο ειδήσεων με παρουσιάστρια την κυρία Έλλη Στάη κάνει θόρυβο με την ανυπαρξία του. Στον Ευαγγελάτο δούλευαν 15 άνθρωποι και η τηλεθέαση ήταν η τριπλάσια από αυτή που κάνει το δελτίο ειδήσεων του Open Βeyond με το οποίο συνεργάζονται 100 ! Τι φταίει ; Είναι τόσα πολλά που ίσως το καλύτερο που συνέβη ήταν ο τελευταίος αγιασμός.

 

Κοντολογίς το κανάλι επί εποχής “αγράμματου Μένιου” είχε 8% τηλεθέαση και κόστος 500.000, Ευρώ τον μήνα και τώρα έχει φτάσει στο 4% με 4.000.000 Ε το μήνα κόστος λειτουργίας. Κοντολογίς πολλά από τα “παιδιά “ που έφτασαν το κανάλι στο 8 % αμοίβονται με 800 Ευρώ το μήνα και τους αντιμετωπίζουν σαν εργαζόμενους ενός “κατώτερου θεού”για να βολευτούν όπως συμβαίνει συνήθως στην κοινωνία των μέτριων οι “ημέτεροι “ με 15000 τον μήνα ….

 

Επειδή είμαι χρόνια στο πεζοδρόμιο, φοβάμαι πάρα πολύ ότι σε μικρό χρονικό διάστημα αν δεν αντιστραφεί το “κλίμα” ,τις χαμένες τηλεθεάσεις θα της “χρεωθούν” οι εργαζόμενοι και τότε , λόγω μη κάλυψης των προσδοκιών οι απολύσεις δεν θα σταματήσουν σε μας . Δυστυχώς οι εργαζόμενοι εκχωρούνται όταν δεν ικανοποιούνται οι προσδοκίες των επενδυτών ,πολλές φορές εκχωρούνται και ως απόβλητα . Ξέρετε ότι στο κόσμο της απόλυτης ματαιοδοξίας, ΄όταν κάποια παρουσιάστρια είναι ατάλαντη και δεν μπορεί παρά τα όσα υποστυλώματα να μαζέψει κοινό, αρχίζουν να “χτυπάνε αλύπητα “ τον φωτιστή, τους οπερατέρ , τους ενδυματολόγους, τον αρχισυντάκτη , τους μοντέρ και φυσικά τα …σκηνικά.

 

Επειδή λοιπόν δεν επέλεξα ν’ αντιμετωπίζομαι στην ζωή ως ντεκόρ , έγραψα αυτά για σήμερα .

Μπορεί επίσης να σας αρέσει