Κυνηγημένοι είμαστε

1.128
Theon

Κάθε λαός για να επιβιώσει έχει προσθέσει στο βιογραφικό του εγκλήματα κατά ζωής. Η ιστορία του “ πολιτισμού “ δεν είναι τίποτα άλλο από εναλλαγή περιόδων ελεγχόμενης ή μη ελεγχόμενης βίας .

Γράφει η Νανά Παλαιτσάκη

Αυτές οι μέρες και ώρες είναι αλλόκοτες. Ξέρω ότι πάνε χρόνια πολλά που αποχαιρετίσαμε έστω και την εφήμερη ξεγνοιασιά. Διανύουμε μια πολύ μεγάλη περίοδο συναισθηματικού χάους. Ξέρετε, το συναισθηματικό χάος είναι αδυσώπητο. Μοιάζει πιο εύκολο να διαχειριστεί κάποιος έναν συγκεκριμένο εχθρό, παρά να κουμαντάρει μια διάχυτη μη προσδιορισμένη απειλή. Η απροσδιόριστη μακροχρόνια απειλή, έχει τεράστια επίπτωση στην ψυχή και σε ότι έχει να κάνει με την συναισθηματική αντιληπτικότητα μας .

Κοίτα να δεις τι γίνεται όταν είμαστε σε τέτοια κατάσταση σύγχυσης. Αυτό που συμβαίνει κυρίως είναι να μειώνεται η αντίληψή μας για το σημαντικό και να εξεγειρόμαστε με το …ασήμαντο.

Παράδειγμα : Ένας καθημερινός άνθρωπος , όταν βιάζεται κατά συρροή από τους φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς του κράτους ( σημαντικό) ,που ευνοεί μόνο τους υπερβολικά πλούσιους, ξεσπάει την οργή του. Που ξεσπάει την οργή του; Το καλύτερο θα ήταν σε αντικείμενα. Για τον λόγο αυτό άλλωστε , υπάρχει και μαγαζί στο Μοναστηράκι, όπου καθένας μας μπορεί να μπει και να σπάσει με λύσσα, ό,τι γουστάρει, από τα μπρούτζινα κηροπήγια, δώρο στον γάμο του από την θεία της μάνας του, έως το τελευταίο μοντέλο γιαπωνέζικης τηλεόρασης .

Τα τελευταία 8 χρόνια, όλοι είμαστε σ’ έναν διαρκή αφόρητο αγώνα επιβίωσης που στην τελική μοιάζει ουτοπία. Τις τελευταίες μέρες έχουμε προστεθεί πολλά. Από την δολοφονία του Κατσίφα, έως την “συμφωνία” μεταξύ πρωθυπουργού και αρχιεπίσκοπου , εγώ κρατάω, παρακολουθώντας και το πως εκφραζόμαστε όλοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , ότι έχει ξεσπάσει ένας εμφύλιος όλων για όλους. Από την μία η εξουσία ξέρει τον τρόπο πάντα, για να συντηρηθεί, να μεταφέρει την ρήξη στις ομάδες από τις οποίες περιβάλλεται. Τα τελευταία χρόνια , μαζί με την υποτέλεια της χώρας, έχει εξαπλωθεί ο πόλεμος. Ποιος πόλεμος ; Εκείνος των διαφορετικών επαγγελματικών κατηγορών. Ιδιωτικοί υπάλληλοι εναντίον δημοσίων. Ένστολοι εναντίον διαμαρτυρόμενων πολιτών. Ένστολοι εναντίον άλλων Ένστολων. Μεσήλικες εναντίον ηλικιωμένων. Εργαζόμενοι , εναντίον άνεργων. ( το “καλά ας πρόσεχε “ πάει και έρχεται από στόμα σε στόμα ) . Συμβασιούχοι εναντίον μόνιμων. Εργαζόμενοι στα κανάλια, εναντίον άλλων εργαζομένων σε άλλα κανάλια. Απλήρωτοι εργαζόμενοι ( 😉 εναντίον άλλων απλήρωτων εργαζόμενων, γιατροί εναντίον δικαστικών … Είναι εκπληκτική η οργή και το μίσος που ξεχειλίζει από ανθρώπους για ανθρώπους . Από Έλληνες , εναντίον Ελλήνων … Πριν μ’ απασχολήσει το τι έχει ακριβώς γίνει μεταξύ πολιτείας – εκκλησίας , που και σε αυτό το “γήπεδο “, θα αναμετρηθεί ο ορθολογισμός , με τον σκοταδισμό, βρισκόμαστε σε απόλυτη σύγχυση με τις έννοιες .

Η έννοια του πατριώτη, είναι για σένα παράσημο, βρισιά, ή …” δεν βαριέσαι “;

Στην ουσία, πατριώτης είναι εκείνος που αγαπά την πατρίδα του . Σωστά ; Σωστά;

Ο Κατσίφας τι ήταν ; Πατριώτης; Και αν ήταν Πατριώτης αγαπούσε την ίδια πατρίδα με τον Πάγκαλο και τον Φίλη ; Ο Κατσίφας ήταν Βόρειο – Ηπειρώτης . Τους Βόρειο- Ηπειρώτες και όσοι ζούνε εκεί κοντά στα Βόρεια Σύνορα , πολλοί τους ονομάζουμε Ακρίτες …Άλλοι πάλι που ζούμε στην ίδια χώρα , αλλά με διαφορετικής έντασης συναισθηματικές φορτίσεις , τους ονομάζαμε “ Αλβανούς” … Η κατάρα των μειονοτήτων βλέπεις . Και για τους “μεν” και για τους “δε “είναι παρείσακτοι… ή στην καλύτερη υποδεέστεροι. Αυτό τον θυμό μπορεί να τον αντιληφθεί ένας Αθηναίος ; Ποτέ . Όπως δεν μπορεί να καταλάβω εγώ γιατί είναι ιδιαίτεροι οι Έλληνες από την Αίγυπτο , ή οι Έλληνες από την Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη. Βλέπεις φίλε μου, δεν υπήρξα πρόσφυγας ποτέ, ούτε οι γονείς μου… Ψέμα θα είναι να σου πω ότι η καρδιά μου σκιρτάει το ίδιο σε μελωδίες Σμυρναίικες , όπως ψέμα θα είναι να ισχυριστώ ότι νιώθω τα τραγούδια για την ξενιτειά …όπως οι Έλληνες του – 50, ή του 2010 που φύγαν για να ζήσουν με αξιοπρέπεια.

Αυτό που ξέρω όμως πολύ καλά να σου εξηγήσω πια , είναι το τι σημαίνει “κυνηγημένος “. Όπως και εσύ που διαβάζεις ξέρεις πια . Αυτό ας κρατήσουμε προς το παρόν. Κυνηγημένοι είμαστε και γι’ αυτό …σακατεύουμε ο ένας τον άλλον ( προς το παρόν ), ουσιαστικά ή συμβολικά.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...