Πόρισμα καταπέλτης για το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» – Τι αναφέρει

197

Καταπέλτης είναι το πόρισμα για το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» τον Σεπτέμβριο του 2017, που είχε ως αποτέλεσμα μια πολύ σοβαρή θαλάσσια ρύπανση στον Αργοσαρωνικό.

Συγκεκριμένα το πόρισμα του Γ” Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ), το οποίο έχει παραδοθεί περίπου εδώ και 2 μήνες στην Εισαγγελία Πειραιά για δικαστική διερεύνηση, αναφέρει πως το ναυάγιο δεν ήταν ναυτικό ατύχημα, αλλά αποτέλεσμα δολιοφθοράς.

Όπως αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών, το Συμβούλιο αποφαίνεται ομόφωνα ότι η βύθιση του πλοίου καθώς και η σοβαρή ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος που προκλήθηκε από αυτό οφείλονται σε «εκ προθέσεως πράξεις και παραλείψεις και εξ αμελείας αντίστοιχα» συγκεκριμένων προσώπων και εταιρειών.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η βύθιση του πλοίου προήλθε από «δόλια πράξη του ανοίγματος των επιστομίων θαλάσσης-ερματισμού που είχε ως αποτέλεσμα την κατάκλυση με θαλασσινό νερό χώρων του πλοίου που οδήγησε στη βύθισή του».

Κοινώς κάποιοι φέρεται να άνοιξαν σκόπιμα είτε τις θυρίδες επιθεώρησης φορτίου ή τα στόμια των δεξαμενών με αποτέλεσμα 2,5 χιλιάδες τόνοι μαζούτ να διαρρεύσουν στη θάλασσα. «Η διαρροή πετρελαίου που ακολούθησε, προήλθε από τη διαφυγή φορτίου από τα στόμια των δεξαμενών ή και από τις θυρίδες επιθεώρησης φορτίου τα οποία βρίσκονταν στο κατάστρωμα του πλοίου», αναφέρεται στο πόρισμα.

Επίσης το πόρισμα αναφέρει πως τα «επιστόμια θαλάσσης που χρησιμοποιούνταν και για τον ερματισμό, ήταν δεμένα με σχοινί για να μην μπορούν να ανοίγονται. Άρα κάποιος πήγε και τα άνοιξε. Πρόκειται για σκόπιμη και εγκληματική εις βάρος του πλοίου ενέργεια που το οδήγησε στη βύθισή του».

Σκόπιμες καθυστερήσεις: Το πλήρωμα δεν ενημέρωσε ποτέ τις αρχές   Το πόρισμα αναφέρει επίσης πως τα δύο μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο πλοίο το μόνο που έκαναν ήταν να ειδοποιήσουν τον πλοίαρχο με μισή ώρα καθυστέρησης από την έναρξη του περιστατικού, ενώ όφειλαν να ενημερώσουν αμέσως τον Θάλαμο Επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας, τον πλοίαρχο και τα αρμόδια πρόσωπα της πλοιοκτήτριας εταιρείας και να εκπέμψουν Mayday (σήμα κινδύνου) προς τα παραπλέοντα πλοία για συνδρομή.

Οι λιμενικές αρχές δεν ενημερώθηκαν για το συμβάν ούτε από τα δύο μέλη του πληρώματος, ούτε από τον πλοίαρχο, ούτε και από τα αρμόδια πρόσωπα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, τα οποία είχαν στο μεταξύ ενημερωθεί από τον πλοίαρχο.

Ο χρόνος των 50 λεπτών που χάθηκε χαρακτηρίζεται από το ΑΣΝΑ «κρίσιμος», γιατί θα μπορούσε να αποδειχτεί ικανός για την παροχή αποτελεσματικής βοήθειας από τα σκάφη που θα έσπευδαν εγκαίρως στην περιοχή. Το ΑΣΝΑ επιρρίπτει ευθύνες και στον πλοιοκτήτη.

Το Συμβούλιο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «κανείς από τους ανωτέρω δεν επεδίωκε την σωτηρία του πλοίου, αντίθετα, όπως φαίνεται, το επιδιωκόμενο ήταν να αφεθεί το πλοίο να βουλιάξει ανενόχλητο και αβοήθητο. Τούτο καταδεικνύει ότι επρόκειτο για προσχεδιασμένη επιδίωξη που η εξέλιξή της δεν έπρεπε να διαταραχθεί».

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα, «τα συμφέροντα που εξυπηρετήθηκαν, εν προκειμένω, προκύπτουν καταφανέστατα από τα οικονομικά οφέλη που εξήγαγαν από τη διαχείριση της αντιρρύπανσης και απορρύπανσης οι εταιρείες στις οποίες ο πλοιοκτήτης ανέθεσε τις επιχειρήσεις αυτές».

Με πληροφορίες από Εφημερίδα των Συντακτών

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...