Μπορούσε να αποφευχθεί η τραγωδία του Boeing 737; Τι είχε αναφέρει ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους

Παγκόσμιο σοκ έχει προκαλέσει η αεροπορική τραγωδία στην Αιθιοπία, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 157 άνθρωποι, όταν το Boeing 737 MAX 8, των Αιθιοπικών Αερογραμμών συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από την Αντίς Αμπέμπα.

Αναπάντητα μένουν μέχρι στιγμής τα ερωτήματα, ενώ σε πλήρη, διεθνή απομόνωση οδηγείται η αμερικανική Boeing, λόγω της καθήλωσης των 737 ΜΑΧ αεροσκαφών της από εταιρείες και υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας, ανά τον κόσμο, μετά τo τραγικό αεροπορικό δυστύχημα.

Ο πιλότος του αεροσκάφους είχε αναφέρει προβλήματα στο σύστημα ελέγχου πτήσης και ήθελε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Wall Street Journal, η οποία επικαλείται τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.

Στις ηχογραφημένες συνομιλίες του με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ο πιλότος δεν ανέφερε κάποιον εξωγενή παράγοντα που πιθανόν να επηρέασε το αεροσκάφος ή την πτήση-όπως για παράδειγμα την «εισβολή» πουλιών στους κινητήρες-δήλωσε ο Τεουόλντε Γκεμπρεμαριάμ, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Η Ethiopian Airlines δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα του Reuters να σχολιάσει το δημοσίευμα.

Όσον αφορά τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, ο εκπρόσωπος της Ethiopian Airlines δήλωσε ότι θα σταλούν προς εξέταση στην Ευρώπη. «Θα μεταφερθούν στην Ευρώπη», είπε στο Reuters ο Ασράτ Μπέγκασο αλλά αρνήθηκε να κατονομάσει την ευρωπαϊκή χώρα. «Θα αποφασιστεί απόψε ή αύριο», πρόσθεσε. Ο ίδιος μάλιστα επιβεβαίωσε το δημοσίευμα της WSJ ότι ο πιλότος είχε αναφέρει προβλήματα στο σύστημα ελέγχου πτήσης και είχε ζητήσει να επιστρέψει στην Αντίς Αμπέμπα, απ΄όπου δηλαδή είχε απογειωθεί το αεροσκάφος με προορισμό το Ναϊρόμπι. Σύμφωνα με τον ίδιο, η αεροπορική εταιρεία θα εξετάσει αν θα προχωρήσει σε παραγγελία περισσότερων αεροσκαφών 737 MAX 8 μετά την προκαταρκτική έρευνα.

Από την πλευρά της πάντως η αρμόδια αρχή της Βρετανίας ανακοίνωσε ότι δεν έχει λάβει κάποιο αίτημα για την εξέταση των κουτιών από την Αιθιοπία. «Δεν έχουν προσεγγίσει την AAIB (Βρετανική Υπηρεσία Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων) για να διαχειριστεί τα μαύρα κουτιά», δήλωσε ο εκπρόσωπος της υπηρεσίας, η οποία είναι πιθανή υποψήφια για να εξετάσει τα μαύρα κουτιά, αν αυτά δεν εξεταστούν στις ΗΠΑ.

Ο πιλότος είχε εκπαιδευτεί σε αυτόν τον τύπο αεροσκάφους μετά το δυστύχημα της Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο με ένα αεροσκάφος ίδιου τύπου, το οποίο είχε συντριβεί στην Θάλασσα της Ιάβας σκοτώνοντας 189 ανθρώπους, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Ethiopian Airlines τονίζοντας ότι η ραγδαία επέκταση της εταιρείας δεν θυσίασε τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει