Η VW υπόσχεται να μην ξανακάνει ποτέ τεστ με ζώα

Τέρμα τα πειράματα με ζώα για τη VW. Πέντε μήνες μετά το «Monkeygate» η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύτηκε με επιστολή που έστειλε στο Γερμανικό τμήμα της Ένωσης Προστασίας των Ζώων PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) να μην ξαναπραγματοποιήσει τεστ με έμβια όντα εκτός από κάποιες περιπτώσεις που υποχρεούται να το κάνει.

Στα τέλη του περασμένου Γενάρη η New York Times είχε αποκαλύψει ότι ο Ευρωπαϊκός Όμιλος Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον τομέα των Μεταφορών (EUGT) η οποία χρηματοδοτούνταν κατά την περίοδο 2007-2017 από τις εταιρείες Volkswagen, Daimler, BMW και Bosch, προκάλεσε ασθένειες σε πιθήκους τους οποίους έκλεινε για 4 ώρες σε ένα κουβούκλιο και τους ανάγκαζε να εισπνέουν τα καυσαέρια ενός Beetle, του διαδόχου δηλαδή του θρυλικού Coccinelle της Volkswagen.

Σύμφωνα με την ημερήσια Γερμανική εφημερίδα Bild, τα αποτελέσματα αυτών των τεστ που πραγματοποιήθηκαν σ’ ένα εργαστήριο στο Αλμπουρκέκε του Νέου Μεξικού των ΗΠΑ το 2014, δε δημοσιοποιήθηκαν ποτέ διότι έδειχναν ότι τα καυσαέρια των πρόσφατα κατασκευασμένων οχημάτων ήταν πιο βλαβερά από αυτά των παλιότερων.

Η αποκάλυψη αυτών των τεστ προκάλεσε πολυάριθμες αντιδράσεις, τόσο από Γερμανούς και άλλους Ευρωπαίους πολιτικούς, όσο κι από οργανώσεις προστασίας ζώων, οι οποίοι κατήγγειλαν αυτές τις αδικαιολόγητες πρακτικές.

Το σκάνδαλο πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις όταν κι άλλες Γερμανικές εφημερίδες, μεταξύ των οποίων και η Stuttgarter Zeitung από τη Στουτγκάρδη, εκεί δηλαδή που έχει την έδρα της η Daimler, αποκάλυψε ότι είχαν γίνει τεστ και με ανθρώπους στα εργαστήριά της στο Άαχεν.

Ο εκπρόσωπος της VW Τομας Στεγκ είχε δηλώσει τότε ότι όλα αυτά δε θα έπρεπε να έχουν γίνει ποτέ και ότι λυπόταν πραγματικά. Στη συνέχεια απαλλάχτηκε από τα καθήκοντά του.

Η EUGT τερμάτισε τις δραστηριότητές της το 2017 μετά το σκάνδαλο που προηγήθηκε το φθινόπωρο του 2015, το λεγόμενο «Dieselgate», κατά το οποίο η νούμερο ένα αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως αρνήθηκε να παραδεχτεί την απάτη που είχε πραγματοποιηθεί σε εκατομμύρια αυτοκίνητα με σκοπό να μειώσει τις ενδείξεις ποσοτήτων του αποβαλλόμενου διοξειδίου του αζώτου (NO2) στα τεστ καυσαερίων.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει